ICME-1 1969 Lyon (France)
online: mathematik.uni-bielefeld.de
djvu - 13,8 Mb
online: mathematik.uni-bielefeld.de
Educational Studies in Mathematics (1969-70), Vol. 2, 134-418.
Contents
H. FREUDENTHAL, Allocution (p. 3) B. CHRISTIANSEN, Induction and Deduction in the Learning of Mathematics and in Mathematical Instruction (p. 7)
W. SERVAIS, Logique et enseignement mathématique (p. 28)
J. V. ARMITAGE, The Relation between Abstract and 'Concrete' Mathematics at School (p. 48)
R. GAUTHIER, Essai d'individualisation de l'enseignement (Enfants de dix à quatorze ans)(p. 57)
G. G. MASLOVA, Le développement des idées et des concepts mathématiques fondamentaux dans l'enseignement des enfants de 7 a 15 ans (p. 69)
A. ROUMANET, Une classe de mathématique: motivations et méthodes (p. 80)
E. G. BEGLE, The Role of Research in the Improvement of Mathematics Education (p. 100)
A. DELESSERT, De quelques problèmes touchant à la formation des maîtres de mathématiques (p. 113)
A. ENGEL, The Relevance of Modern Fields of Applied Mathematics for Mathematical Education (p. 125)
A. REVUZ, Les premiers pas en analyse (p. 138)
A. MARKOUCHEVITCH, Certains problèmes de l'enseignement des mathématiques à l'école (p. 147)
E. FISHBEIN, Enseignement mathématique et développement intellectuel (p. 158)
E. CASTELNUOVO, Différentes représentations utilisant la notion de barycentre (p. 175)
F. PAPY, Minicomputer (p. 201)
B. THWAITES, The Role of the Computer in School Mathematics (p. 214)
Z. KRYGOWSKA, Le texte mathématique dans l' enseignement (p. 228)
H.-G. STEINER, Magnitudes and Rational Numbers - A Didactical Analysis (p. 239)
H. O. POLLAK, How Can we Teach Applications of Mathematics? (p. 261)
P. C. ROSENBLOOM, Vectors and Symmetry (p. 273) Resolutions (English) (p. 284) Résolutions (French) (p. 285)