Novo blog - New Blog

Para outros livros sobre matemática e ensino da matemática procure em: http://livros-matema.blogspot.com/

---------------------------------------------------------------

For other books about mathematics and mathematics education try: http://livros-matema.blogspot.com/.

quarta-feira, 12 de março de 2014

Proceedings of the First International Congress on Mathematical Education

ICME-1    1969      Lyon (France)

D. Reidel Publishing Company | 1969 | 286 páginas | pdf | 27,4 Mb
online: mathematik.uni-bielefeld.de

djvu - 13,8 Mb
online: mathematik.uni-bielefeld.de


All the papers of the congress are also published in 
Educational Studies in Mathematics (1969-70), Vol. 2, 134-418. 


Contents
H. FREUDENTHAL, Allocution (p. 3) 
B. CHRISTIANSEN, Induction and Deduction in the Learning of Mathematics and in Mathematical Instruction (p. 7) 
W. SERVAIS, Logique et enseignement mathématique (p. 28) 
J. V. ARMITAGE, The Relation between Abstract and 'Concrete' Mathematics at School (p. 48) 
R. GAUTHIER, Essai d'individualisation de l'enseignement (Enfants de dix à quatorze ans)(p. 57) 
G. G. MASLOVA, Le développement des idées et des concepts mathématiques fondamentaux dans l'enseignement des enfants de 7 a 15 ans (p. 69) 
A. ROUMANET, Une classe de mathématique: motivations et méthodes (p. 80) 
E. G. BEGLE, The Role of Research in the Improvement of Mathematics Education (p. 100) 
A. DELESSERT, De quelques problèmes touchant à la formation des maîtres de mathématiques (p. 113) 
A. ENGEL, The Relevance of Modern Fields of Applied Mathematics for Mathematical Education (p. 125) 
A. REVUZ, Les premiers pas en analyse (p. 138) 
A. MARKOUCHEVITCH, Certains problèmes de l'enseignement des mathématiques à l'école (p. 147) 
E. FISHBEIN, Enseignement mathématique et développement intellectuel (p. 158) 
E. CASTELNUOVO, Différentes représentations utilisant la notion de barycentre (p. 175) 
F. PAPY, Minicomputer (p. 201) 
B. THWAITES, The Role of the Computer in School Mathematics (p. 214) 
Z. KRYGOWSKA, Le texte mathématique dans l' enseignement (p. 228) 
H.-G. STEINER, Magnitudes and Rational Numbers - A Didactical Analysis (p. 239) 
H. O. POLLAK, How Can we Teach Applications of Mathematics? (p. 261) 
P. C. ROSENBLOOM, Vectors and Symmetry (p. 273) Resolutions (English) (p. 284) Résolutions (French) (p. 285) 


Nenhum comentário:

Postar um comentário